Mijn taak is om ervoor te zorgen dat de werkzaamheden in de werkplaats op tijd en op de juiste manier gebeuren. In de werkplaats repareren we ons wagenpark en materieelstukken en voeren we zelf technische keuringen en VCA-keuringen uit. Ik organiseer, maak de planning en sleutel zelf ook aan machines. Het wagenpark bestaat uit zo’n 1600 machines en materieelstukken, dus een goede planning is erg belangrijk.
Waar ben je het meest trots op?
Ik mag best trots zijn op wat ik allemaal heb bereikt. Ik heb een eigen huis en een vaste baan. Dat kan niet iedereen op mijn leeftijd zeggen. Ook ben ik trots op dat ik zo snel ben doorgegroeid naar een leidinggevende functie. Toen in 2015 de vorige chef vertrok, heb ik meteen mijn kans gepakt. Daar heb ik geen moment spijt van gehad. Voorlopig blijf ik dit werk nog doen!
AH Vrij staat voor groen, grond en infra. Met welke van deze drie werelden houd jij je het meest bezig in je werk?
Ik ben niet direct bezig met die drie werelden, maar zorg ervoor dat alle machines gereed zijn voor gebruik voor mijn collega’s die zich met de uitvoering van projecten bezighouden. Indirect zorg ik wel voor een goede uitvoering bij alle drie de werelden.
“Ik verveel me nooit, dus dit is zeker een baan die ik lang vol kan houden.”
Op welke manier zie jij de kernwaarden van AH Vrij (deskundig, ondernemend, innovatief, betrokken, betrouwbaar, duurzaam) terug in jullie manier van werken?
Ik zie alle kernwaarden in het bedrijf terugkomen, maar in mijn werk zie ik voornamelijk de kernwaarden ondernemend en innovatief terug. We zijn als bedrijf constant bezig met het uitproberen van nieuwe manieren van werken en nieuwe machines. In de werkplaats krijg ik ook veel vrijheid om met nieuwe ideeën te komen en ze uit te proberen. Daarnaast is de directie erg betrokken. De lijnen zijn kort en je kunt alles met ze bespreken.
Wat maakt dit jouw ideale baan?
Het leukste aan mijn baan vind ik de diversiteit en afwisseling. Iedere dag is anders. Je bent met veel verschillende machines bezig. Denk aan tractoren, inclusief verschillende opzetstukken, kranen, shovels, vrachtwagens en de machines die wij zelf hebben ontworpen. Welke machines er binnenkomen hangt ook nog af van het seizoen. Ik verveel me nooit, dus dit is zeker een baan die ik lang vol kan houden.
Tegen welke uitdagingen loop je aan in je werk?
Het meest uitdagende is om alles wat je plant op de dag ook geregeld te krijgen. Ik maak iedere dag een planning voor het repareren en nakijken van machines, maar tussendoor krijgen we vaak onverwachts machines binnen met schade of een storing. Dan is het aan mij om de planning aan te passen. Het is een uitdaging om ad hoc te handelen, maar er is altijd wel een oplossing voor te vinden.
Wat ook uitdagend kan zijn, is het repareren van de machines die speciaal voor ons zijn ontworpen. Gelukkig is de basis wel altijd hetzelfde als andere machines, dus we hebben problemen met ons technisch inzicht vaak snel weer opgelost.
Wat doe je graag in je vrije tijd?
Thuis heb ik twee oldtimers staan, allebei Citroëns, waar ik vaak aan sleutel. Ik houd erg van de oude techniek. Het is eenvoudig en je kan aan het meeste zelf sleutelen. Een nieuwe auto is wat dat betreft niets voor mij. Ik heb samen met een vriend een loods met een brug om eraan te kunnen werken. We hebben ook diverse draai- en freesbanken staan voor metaalbewerking. En daarnaast ga ik regelmatig bij een boer op bezoek waar ik graag meehelp.